sztuki-studio.pl

IO: 3 proste zasady

Panuje aktualnie wiele mitów na temat jedzenia w przypadku IO: nie można jeść owoców, trzeba wykluczyć węglowodany, trzeba wykluczyć gluten i inne (czasami same jesteśmy zaskoczone)!

My proponujemy Ci zastosowanie tych 3 prostych zasad w swoim żywieniu:

  1. Pamiętaj, aby prawidłowo bilansować swoje posiłki, tj. łączyć w nich źródła białka, tłuszczów i węglowodanów. Tłuszcze i białko opóźniają opróżnianie żołądkowe, zwiększają odczuwanie sytości po posiłku oraz obniżają całkowity ładunek glikemiczny posiłku, a tym samym zapobiegają gwałtownym wyrzutom insuliny. Do każdego posiłku dodawaj warzywa – najlepiej w formie surowej, ponieważ błonnik również obniża ładunek glikemiczny🍆
  2. Nie rezygnuj z węglowodanów – zaprzyjaźnij się z nimi. Istotne jest jakiego rodzaju węglowodany pojawią się na Twoim talerzu. Przy IO staraj się sięgać po jak najmniej oczyszczone i przetworzone produkty: chleb razowy, kasza gryczana, brązowy ryż, kasza pęczak, pełnoziarniste makarony, płatki owsiane górskie. Kolejnym aspektem jest przygotowywanie tych produktów al dente, czyli nie rozgotowuj kasz czy makaronów!🥟
  3. Jeżeli masz ochotę na owoce czy słodycze, to zjedz je od razu po zbilansowanym posiłku jako deser lub połącz je z źródłem białka i tłuszczów. Jak to wygląda w praktyce? Gdy marzysz o drożdżówce, zjedz ją w towarzystwie skyra i orzechów lub od razu po pełnowartościowym obiedzie. Protip: wyjdź jeszcze na 20 minutowy spacer, a Twoja glikemia będzie Ci wdzięczna🍩

Pamiętaj, że to tylko ogólne rady – każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia i opracowania stylu żywienia dostosowanego do ogólnego stanu zdrowia, aktywności czy przyjmowanych leków. Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie jadłospisu – pomożemy!

Jeżeli potrzebujesz pomocy w zakresie jadłospisu -

pomożemy!